Mentre l'industria fotovoltaica (PV) cuntinueghja à perseguità una maggiore efficienza di cunversione è costi di fabricazione più bassi, a tecnulugia di prucessu hè diventata un fattore decisivu in e prestazioni è a scalabilità di e cellule. Da PERC à TOPCon è HJT, è più in là versu e cellule solari perovskite è tandem, l'architetture di e cellule diventanu sempre più cumplesse mentre e finestre di prucessu si restringenu. In questu evoluzione, a tecnulugia laser hè passata da un strumentu di supportu à una capacità di fabricazione fundamentale chì sustene parechje generazioni di cellule fotovoltaiche ad alta efficienza.
In e linee di pruduzzione di PERC, l'ablazione laser permette a modellazione à livellu di micron di strati di passivazione per furmà cuntatti lucali stabili. In a fabricazione TOPCon, u dopaggio laser à u boru hè largamente cunsideratu cum'è una via chjave versu l'efficienza cellulare superiore à u 26%. In e cellule emergenti di perovskite è in tandem, a scribing laser determina direttamente se a pruduzzione di grande superficia è alta uniformità hè ottenibile. Cù a so natura senza cuntattu, l'alta precisione è a zona minima affettata da u calore, a tecnulugia laser hè diventata un fattore indispensabile per u miglioramentu di l'efficienza è l'affidabilità di a fabricazione in tutta l'industria fotovoltaica.
A tecnulugia laser cum'è una basa cumuna per a fabricazione fotovoltaica avanzata
Cù l'avanzamentu di e tecnulugie cellulari, i pruduttori sò cunfruntati à parechje sfide cumuni: caratteristiche strutturali più fini, materiali più sensibili è requisiti di rendimentu sempre più severi. A trasfurmazione laser affronta queste sfide attraversu una cumbinazione unica di capacità:
* Trasfurmazione senza cuntattu, evitendu stress meccanichi è micro-fessure
* Cuntrollu spaziale à livellu di micron, adattatu per strutture cellulari fini è cumplesse
* Ingressu d'energia lucalizatu è ultra-cortu, chì minimizza i danni termichi
* Alta cumpatibilità cù l'automatizazione è u cuntrollu di prucessi digitale
Sti attributi facenu di a tecnulugia laser una piattaforma di prucessu assai versatile è aghjurnabile, applicabile da e cellule di siliciu cristallinu cunvenziunali à l'architetture tandem di prossima generazione.
Applicazioni Laser Chjave in e Tecnulugie Cellulari Mainstream
1. Celle PERC: Un mudellu di trasfurmazione laser maturu
U successu industriale di a tecnulugia PERC (Passivated Emitter and Rear Cell) hè strettamente ligatu à u trattamentu laser à grande scala. L'ablazione laser hè aduprata per apre selettivamente u stratu di passivazione di l'ossidu d'aluminiu nantu à a parte posteriore, furmendu cuntatti lucali di a superficia posteriore pur cunservendu e prestazioni di passivazione.
Inoltre, u dopaggiu à emettitore selettivu laser (SE) permette un dopaggiu pesante lucalizatu sottu à i cuntatti frontali, riducendu a resistenza di cuntattu è migliurendu tipicamente l'efficienza di a cella di circa 0,3%. A maturità è a stabilità di sti prucessi laser anu sustinutu a pruduzzione di massa à longu andà è a duminazione di u mercatu di e cellule PERC.
2. Celle TOPCon: Doping laser à boru cum'è prucessu rivoluzionariu
E cellule TOPCon (Tunnel Oxide Passivated Contact) utilizanu wafer di siliciu di tipu N, chì offrenu vantaghji inerenti in a selettività di u purtatore è e prestazioni elettriche. Tuttavia, a diffusione di boru cunvinziunale basata nantu à u fornu à alta temperatura presenta sfide, cumprese un cunsumu energeticu elevatu, un rendimentu più lentu è un risicu aumentatu per l'integrità di l'ossidu di u tunnel.
U dopaggiu laser à u boru permette un riscaldamentu lucalizatu è ultrarapidu, chì permette à l'atomi di boru di diffondesi selettivamente in regioni designate senza espone tutta a cialda à alte temperature. Questu approcciu riduce significativamente a resistenza di cuntattu mantenendu a qualità di passivazione è hè largamente cunsideratu un prucessu criticu per spinghje l'efficienza di TOPCon oltre u 26%.
3. Celle HJT: Ricottura indotta da laser per l'ottimizazione di l'interfaccia
E cellule HJT (Eterogiunzione) si basanu nantu à strati di siliciu amorfu per una eccellente passivazione superficiale. Tuttavia, i difetti d'interfaccia cum'è i ligami pendenti ponu ancu purtà à a ricombinazione di i purtatori.
A ricottura indotta da laser (LIA) usa l'irradiazione laser cuntrullata per attivà a migrazione di l'idrogenu à l'interfaccia di siliciu amorfu/cristallinu, riparendu i difetti in situ. Stu prucessu hà dimustratu di migliurà a tensione à circuitu apertu (Voc) è u fattore di riempimentu (FF), ciò chì ne face un metudu praticu per l'ottimisazione di l'efficienza HJT.
4. Celle di Perovskite è Tandem: Scrittura Laser per Integrazione Scalabile
In e cellule tandem di perovskite è perovskite/siliciu, a trasfurmazione laser ùn hè micca solu un strumentu di fabricazione, ma ancu un fattore abilitante strutturale. I passi standard di scribing laser P1, P2 è P3 definiscenu a segmentazione di l'elettrodi, l'isolamentu di e sottocellule è l'interconnessione in serie.
Data a natura fragile è a stabilità termica variabile di i strati funziunali, u trattamentu laser - cù e so caratteristiche senza cuntattu è d'alta precisione - hè essenziale per ottene una alta efficienza è uniformità in dispositivi di grande superficie. Di cunsiguenza, a scribing laser hè cunsiderata unu di i prucessi principali per l'industrializazione di e cellule in tandem.
Prucessi Laser di Usu Generale per a Riduzione di i Costi è u Miglioramentu di u Rendimentu
Oltre à l'applicazioni specifiche per e cellule, a tecnulugia laser supporta ancu parechje tappe di fabricazione multipiattaforma:
* Trasferimentu di griglia basatu annantu à u laser: Permette elettrodi più fini è una migliore cunsistenza paragunata à a stampa serigrafica, riducendu significativamente u cunsumu di pasta d'argentu, in particulare in i prucessi à bassa temperatura cum'è HJT.
* Tagliu laser senza danni: Permette una trasfurmazione precisa di mezze cellule è multi-tagliu cù un risicu riduttu di micro-fessure, migliurendu a putenza di u modulu.
* Isolamentu è passivazione di i bordi laser: Ripara i danni à i bordi dopu u tagliu, riducendu e perdite di ricombinazione è cuntribuendu à guadagni di efficienza à livellu di modulu.
Questi prucessi laser generali ghjocanu un rolu impurtante in a riduzione di u costu per watt mentre migliuranu u rendimentu generale di a fabricazione.
Gestione Termica : A Fundazione di u Processu Laser Stabile
Cù u sviluppu di u fotovoltaicu versu un rendimentu più altu è un funziunamentu cuntinuu di longa durata, a stabilità di u prucessu laser dipende sempre di più da un cuntrollu termicu precisu. Ancu e fluttuazioni minori in a pruduzzione laser ponu influenzà direttamente a resistenza di cuntattu, a densità di difetti o a cunsistenza di a larghezza di a linea.
In l'ambienti di pruduzzione, e fonti laser è i cumpunenti ottici operanu sottu carichi termichi sustinuti. I sistemi di raffreddamentu è di cuntrollu di a temperatura affidabili sò dunque essenziali per mantene a stabilità di l'energia laser, minimizà a deriva di putenza è assicurà risultati di trasfurmazione ripetibili. A gestione termica efficace di e fonti laser, di i moduli di putenza è di l'assemblaggi ottici cuntribuisce direttamente à un rendimentu più altu è à a robustezza di u prucessu, in particulare per e cellule TOPCon, HJT è tandem cù margini di prucessu più stretti.
E suluzioni industriali di cuntrollu di a temperatura sviluppate per applicazioni laser d'alta putenza cuntinueghjanu à evoluzione versu una maggiore stabilità, una risposta più rapida è una affidabilità operativa à longu andà, furnendu una basa solida per a fabricazione fotovoltaica avanzata.
Cunclusione
Da a cummercializazione à grande scala di e cellule PERC à a rapida adozione di e tecnulugie TOPCon è HJT, è in avanti à l'esplorazione di l'architetture tandem, a tecnulugia laser attraversa constantemente e tappe più critiche di a fabricazione di cellule fotovoltaiche. Benchì ùn definisce micca u limite teoricu di efficienza, determina fortemente se quella efficienza pò esse prodotta in modu coerente, cuntrullatu è à scala.
Mentre l'industria fotovoltaica avanza versu una maggiore efficienza è una maggiore affidabilità di fabricazione, a trasfurmazione laser, inseme cù u supportu à livellu di sistema chì ne garantisce a stabilità, resterà un mutore fundamentale di u prugressu tecnologicu è di a mudernizazione industriale.
Semu quì per voi quandu avete bisognu di noi.
Per piacè cumpletate u furmulariu per cuntattà ci, è seremu felici di aiutà vi.