Da: www.industrial-lasers.com
L'esportazioni di laser è u sustegnu di u guvernu cuntinueghjanu à cresce
Koray Eken
Una ecunumia diversificata, a vicinanza à l'Europa, u Mediu Oriente è l'Asia Centrale, l'integrazione cù i mercati stranieri, l'ancora esterna di l'adesione à l'UE, una solida gestione ecunomica è una riforma strutturale sò i motori di e prospettive à longu andà di a Turchia. Dapoi a crisa di u 2001, u paese hà avutu una di e prestazioni di crescita più riesciute in u mondu cù una espansione ecunomica per 27 trimestri consecutivi trà u 2002 è u 2008 per via di l'aumentu di a produttività, diventendu a 17a più grande ecunumia di u mondu.
L'industria di e macchine, cruciale per l'industrializazione di tutti i paesi, hè stata a forza motrice daretu à u prucessu d'industrializazione di a Turchia, cù una crescita rapida basata annantu à prudutti à altu valore aghjuntu è cuntributi à altri settori. In cunsequenza di questu, l'industria di e macchine hà avutu più successu chè altre branche di l'industria manifatturiera, è u numeru d'espurtazioni hè statu constantemente sopra à a media di l'espurtazioni per l'industrie turche in generale. In termini di valore di e macchine prodotte, a Turchia occupa u sestu postu in Europa.
L'industria di e macchine in Turchia hè cresciuta à un ritmu di quasi u 20% annu dapoi u 1990. A pruduzzione di macchine hà cuminciatu à occupà una parte crescente di l'esportazioni di u paese è, in u 2011, hà superatu l'11,5 miliardi di dollari (8,57%) di l'esportazioni totali (134,9 miliardi di dollari), chì rapprisenta un aumentu di u 22,8% rispetto à l'annu precedente.
Per u 100esimu anniversariu di u paese in u 2023, l'industria di e macchine hè stata data l'ambiziosu scopu d'esportazione di ghjunghje à 100 miliardi di dollari americani d'esportazioni cù una quota di u 2,3% di u mercatu mundiale. L'industria turca di e macchine era prevista per avè un tassu di crescita annuale cumpostu (CAGR) di u 17,8% da u 2023, quandu a quota di u settore di l'esportazioni di a Turchia era prevista per esse micca menu di u 18%.
PMI
A crescita di u settore turcu di e macchine hè sustenuta da piccule è medie imprese (PMI) assai cumpetitive è adattabili, chì custituiscenu a maiò parte di a pruduzzione industriale. E PMI turche offrenu una forza lavoro ghjovana, dinamica è ben furmata cumminata cù un'attitudine prufessiunale in u locu di travagliu. Per risponde à i bisogni finanziarii di e PMI, ci sò alcuni incentivi cuncessi, cumprese l'esenzione da i dazi doganali, l'esenzione da l'IVA per e macchine è l'attrezzature impurtate è acquistate in u paese, l'allocazione di crediti da u budget è u sustegnu à a garanzia di creditu. In listessu modu, l'Organizazione per u Sviluppu di e Piccole è Medie Industrie (KOSGEB) face cuntribuzioni significative à u rinfurzamentu di e PMI per mezu di diversi strumenti di sustegnu in u finanziamentu, a R&S, e strutture cumuni, a ricerca di mercatu, i siti d'investimentu, u marketing, l'esportazioni è a furmazione. In u 2011, KOSGEB hà spesu 208,3 milioni di dollari per questu sustegnu.
In cunsequenza di l'aumentu di a parte di i settori di e macchine in l'esportazioni industriali totali chì cuntenenu tecnulugie avanzate, e spese di R&S anu cuminciatu à cresce recentemente. In u 2010, e spese di R&S anu righjuntu un totale di 6,5 miliardi di dollari, chì custituiscenu u 0,84% di u PIB. Per aumentà è incuragisce l'attività di R&S, l'istituzioni guvernamentali furniscenu numerosi incentivi per a R&S.
Industrial Laser Solutions hà seguitu l'impurtanza di a regione di l'Asia Occidentale, è in particulare a Turchia, cum'è un mercatu laser sempre più impurtante. Per esempiu, IPG Photonics hà apertu un novu ufficiu in Istanbul, Turchia, per furnisce supportu è serviziu lucale per i laser in fibra di a cumpagnia in Turchia è in i paesi vicini. Questu dimostra l'impegnu di IPG per a regione, chì permetterà à a cumpagnia di furnisce supportu tecnicu rapidu è direttu à i numerosi OEM di taglio laser in Turchia chì utilizanu i so laser in fibra ad alte prestazioni.
Storia di u trattamentu laser in Turchia
A storia di a trasfurmazione laser in Turchia hà cuminciatu cù l'applicazioni di tagliu in l'anni 1990, quandu e macchine di tagliu impurtate, in particulare i prudutti di i pruduttori di macchine europei, sò state installate in l'imprese di l'industria automobilistica è di a difesa. Oghje, i laser per u tagliu sò sempre prevalenti. Finu à u 2010, i laser CO2 duminavanu cum'è strumenti di livellu kilowatt per u tagliu 2D di metalli fini è spessi. Dopu, i laser in fibra sò ghjunti cù forza.
Trumpf è Rofin-Sinar sò i principali fornitori di laser CO2, mentre IPG domina per i laser à fibra, in particulare per i laser di marcatura è i laser kilowatt. Altri grandi fornitori cum'è SPI Lasers è Rofin-Sinar offrenu ancu prudutti laser à fibra.
Ci sò parechje cumpagnie chì integranu sistemi laser aduprendu i sottosistemi sopra menzionati. Alcune di elle esportanu ancu i prudutti chì integranu in i Stati Uniti, l'India, a Germania, a Russia è u Brasile. Durmazlar (Bursa, Turchia - http//tr.durmazlar.com.tr), Ermaksan (Bursa - www.ermaksan.com.tr), Nukon (Bursa - www.nukon.com.tr), Servenom (Kayseri - www.servonom.com.tr), Coskunöz (Bursa - www.coskunoz.com.tr), è Ajan (Izmir - www.ajamcnc.com) anu a parte maiò di i rivenuti laser turchi, cù Durmazlar chì hè u più grande integratore di macchine da taglio laser in Turchia. Durmazlar, cuminciendu cù e macchine da taglio laser CO2, hà pruduttu macchine da taglio laser à fibra kilowatt in l'ultimi anni. Sta cumpagnia produce avà più di 40 macchine da taglio à u mese, 10 di e quali sò avà unità laser à fibra kilowatt. Oghje 50.000 macchine Durma cuntribuiscenu à l'efficienza à diverse industrie in u mondu.
Ermaksan hè un'altra sucietà di punta in u settore di e macchine, chì produce più di 3000 macchine à l'annu, a maiò parte integrate cù laser CO2. Avà offrenu ancu macchine laser à fibra kilowatt.
Nukon hà implementatu laser à fibra è hà esportatu a prima di e quattru macchine prodotte. L'impresa farà un investimentu di 3 milioni d'euri per riduce u prucessu di pruduzzione attuale da 60 ghjorni à 15 ghjorni.
Servenom hè stata fundata in u 2007 è hà cuminciatu a so vita produttiva cù u tagliu è a marcatura laser CNC è a pruduzzione di macchine di trasfurmazione di metalli à plasma CNC. Hà cum'è scopu di esse una di e marche preferite di u mondu in u so settore. Cù u so fatturatu di 200 milioni d'euri, Coskunöz hà cuminciatu attività parallele à l'industria manifatturiera turca in u 1950 è hè avà unu di i principali gruppi industriali. Ajan hè stata fundata in u 1973, è in l'ultimi anni s'hè cuncentrata nantu à u tagliu è a furmazione di lamiere.
In u 2005, l'espurtazioni di laser di a Turchia anu righjuntu un totale di $ 480.000 (23 laser), mentre chì l'impurtazioni di laser eranu di $ 45,2 milioni (740 laser). Queste tariffe sò aumentate gradualmente ogni annu, eccettu in u 2009, quandu l'effetti di a recessione ecunomica mundiale sò stati colpiti, è e tariffe d'impurtazione sò diminuite à $ 46,9 milioni da $ 81,6 milioni in u 2008. E tariffe anu recuperatu quasi tutte e so perdite à a fine di u 2010.
Eppuru, i tassi d'esportazione ùn sò stati affettati da a recessione, aumentendu da 7,6 milioni di dollari à 17,7 milioni di dollari quellu annu. In u 2011, u numeru tutale di esportazioni di laser da a Turchia era di circa 27,8 milioni di dollari (126 laser). In paragone cù i numeri d'esportazione, l'impurtazioni di laser eranu più alte cù un totale di 104,3 milioni di dollari (1.630 laser). Tuttavia, si crede chì i numeri d'impurtazione è d'esportazione sò più alti cù i laser chì sò impurtati o esportati cum'è parte di sistemi cù codici HS diversi, ancu à volte sbagliati (una codificazione standard internaziunale di i prudutti cummerciali).
Industrie impurtanti
A Turchia hà fattu passi significativi in l'industria di a difesa durante l'ultimi 20 anni. Essendu un paese dipendente da l'esteru in u passatu, oghje a Turchia sviluppa è produce i so prudutti indigeni attraversu opportunità naziunali. In u pianu strategicu per u 2012-2016, presentatu da u Sottosegretariatu per l'Industrie di Difesa, l'obiettivu hè di ghjunghje à 2 miliardi di dollari americani per l'esportazioni di difesa. Cusì, ci hè una forte dumanda per e cumpagnie di difesa per implicà a tecnulugia laser in u sviluppu è a pruduzzione.
Sicondu u Rapportu di Strategia Industriale Turca chì copre u periodu trà u 2011 è u 2014, l'ubbiettivu strategicu generale di u paese hè statu determinatu cum'è "aumentà a cumpetitività è l'efficienza di l'industria turca è accelerà a trasfurmazione versu una struttura industriale chì hà una più grande parte di l'esportazioni mundiali, induve si producenu principalmente prudutti di alta tecnulugia, cù un altu valore aghjuntu, chì hà una forza di travagliu qualificata è chì à u listessu tempu hè sensibile à l'ambiente è à a sucietà". Per ghjunghje à questu scopu, "aumentà u pesu di i settori di media è alta tecnulugia in a pruduzzione è l'esportazioni" hè unu di l'ubbiettivi strategichi di basa chì sò stati delineati. E tecnulugie di l'energia, di l'alimentazione, di l'automobile, di l'infurmazione è di a cumunicazione, "sistemi laser è ottici" è e tecnulugie di pruduzzione di macchinari sò definite cum'è e principali aree chì saranu focalizate nantu à questu scopu.
U Cunsigliu Supremu per a Scienza è a Tecnulugia (SCST) hè l'organu di decisione pulitica di Scienza-Tecnulugia-Innuvazione (STI) di u più altu rangu, presidutu da u Primu Ministru, chì hà u putere decisionale per a pulitica naziunale STI. À a 23a Riunione di u SCST in u 2011, hè statu messu in risaltu chì i settori à altu valore aghjuntu chì migliuranu u benessere ecunomicu, furniscenu un miglioramentu tecnologicu è aumentanu a cumpetitività, cù una R&S cuntinua, devenu esse cunsiderati settori impurtanti chì aumentanu a cumpetitività è furniscenu un sviluppu sustenibile di a Turchia. U settore otticu hè vistu cum'è unu di questi settori putenti.
Ancu s'è a situazione in l'industria laser hè migliurata rapidamente grazia à l'interessu per i laser à fibra per u settore di u tagliu è l'industria di a difesa, a Turchia ùn avia micca pruduzzione di laser, impurtendu tutti i moduli laser da l'esteru. Ancu senza i dati per l'industria di a difesa, l'impurtazione di laser era di circa 100 milioni di dollari. Cusì, a tecnulugia ottica è laser hè stata annunziata cum'è un'area tecnologica strategica chì serà sustinuta da u guvernu. Per esempiu, cù u sustegnu di u guvernu, FiberLAST (Ankara - www.fiberlast.com.tr) hè stata fundata in u 2007 cum'è a prima sucietà industriale implicata in attività di R&S in l'area di i laser à fibra. A sucietà cuncepisce, sviluppa è fabrica laser à fibra in Turchia (vede a barra laterale "Pioneer di i laser à fibra in Turchia").
Cum'è si pò vede da stu rapportu, a Turchia hè diventata un mercatu vibrante per i sistemi laser industriali, è u paese hà ancu sviluppatu una basa crescente di fornitori di sistemi chì face progressi in parechji mercati internaziunali. Hè cuminciata una attività laser naziunale incipiente, chì cumincierà à furnisce i bisogni di l'integratori di sistemi. ✺
Pionieru di u laser à fibra in Turchia
FiberLAST (Ankara) hè stata a prima sucietà industriale implicata in l'attività di R&S di laser à fibra in Turchia. Hè stata fundata in u 2007 per cuncepisce, sviluppà è fabricà laser à fibra in Turchia. Sustenuta da un gruppu di collaboratori basati in l'università, a squadra di R&S di FiberLAST hà sviluppatu i so propri laser à fibra pruprietarii. A cumpagnia sviluppa è produce laser à fibra cù a cullaburazione di l'Università Bilkent è di l'Università Tecnica di u Mediu Oriente (METU). Mentre chì l'attenzione principale hè nantu à i sistemi industriali, a cumpagnia pò ancu sviluppà sistemi laser à fibra per bisogni speciali di i clienti è applicazioni accademiche è scientifiche. FiberLAST hà attrattu finu à oghje un cunsiderevule finanziamentu guvernamentale di R&S, avendu firmatu cuntratti di ricerca cù KOSGEB (una urganizazione guvernamentale per sustene i picculi è medii imprenditori) è TUBITAK (U Cunsigliu di Ricerca Scientifica è Tecnologica di Turchia). FiberLAST hà a capacità di seguità i miglioramenti accademici è applicalli à i so prudutti è di sviluppà prudutti pruprietarii è innovativi in u mondu sanu. Cù questi approcci, a so tecnulugia laser à fibra sviluppata hè digià in u mercatu per applicazioni di marcatura.









































































































