DAVID LARCOMBE
À a fabbrica di Bolton, Lancashire, Inghilterra di u fabricatore di rimorchi Indespension, a produttività di tagliu di lamiera hè radduppiata dopu à a sustituzione in dicembre 2016 di una macchina alimentata da laser CO2 cù un centru di prufilatura laser à fibra Bystronic ByStar Fiber 6520 chì costa quasi £ 800.000 (circa $ 1,3 milioni; FIGURA 1). U laser à fibra di 4 kW hà un lettu di capacità di 6,5 × 2 m, ciò chì ne face a più grande macchina à fibra consegnata finu à oghje in u mercatu di u Regnu Unitu.

U direttore di l'acquisti di Indespension, Steve Sadler, hà cummentatu: "Tagliemu principalmente acciaio dolce 43A è pre-galvanizatu, più un pocu d'aluminiu, da 1 mm à 12 mm di spessore. Finu à 3 mm, u laser à fibra taglia trè volte più veloce di u CO2. Attraversa l'acciaio di 1 mm, producendu 10 fori/s. U vantaghju diminuisce cù l'aumentu di u spessore, ma in generale u ByStar hè duie volte più veloce in tutti i calibri chì processemu. In un colpu, hà eliminatu u collu di buttiglia in a nostra fabbrica chì era causatu da a macchina CO2 chì ùn era micca capace di stà à u passu cù u nostru travagliu di taglio laser sempre crescente".
U laser à fibra hè statu acquistatu in scambiu per un mudellu Bystronic CO2 di capacità equivalente furnitu à Indespension in u 2009. Sadler hà cunfirmatu chì un bon prezzu hè statu ottenutu per a vechja macchina, malgradu avè travagliatu finu à 20 ore à ghjornu, mettendu in risaltu a ritenzione di valore cum'è un vantaghju di cumprà apparecchiature da questu fabricatore.
À l'iniziu, a ragione principale per investisce in u tagliu laser era di ottene un più grande gradu di cuntrollu internu nantu à a pruduzzione di rimorchi è di risparmià a spesa di affidà u travagliu à subcontraenti di lamiera. Un'altra cunsiderazione impurtante era di simplificà u prucessu di prototipazione è di cuncepimentu è di mette i novi prudutti nantu à u mercatu più rapidamente.
"Prima di u 2009, durante u sviluppu di u produttu duviamu cumprà unu, dui o trè insemi di pezzi di lamiera prototipu", hà cuntinuatu Sadler. "I subappaltatori ùn eranu micca entusiasti di pruduce quantità cusì chjuche, dunque u prezzu tendia à esse altu è ci vulianu da quattru à sei settimane per furnisce i prototipi. S'ellu ci vulia à fà un cambiamentu di cuncepimentu è vultà à u subappaltatore per altri prototipi - puderia esse qualcosa di simplice cum'è un novu inseme di parafanghi - questu puderia aghjunghje un altru mese o più. Avà, pudemu pruduce i pezzi internamente in pochi ghjorni, riducendu u tempu di consegna per un novu rimorchiu da tipicamente sei o sette mesi à menu di cinque, o per un rimorchiu mudificatu da trè o quattru mesi à menu di dui".
Sadler hà signalatu chì una decina d'anni fà, pochi rimorchi incorporavanu caratteristiche di taglio laser, mentre chì oghje sò aduprati assai. Infatti, i prudutti sò cuncipiti intornu à e capacità considerable di e macchine muderne di taglio laser. Un vantaghju hè chì a machinazione hè cusì precisa chì i cumpunenti si incastranu precisamente è rapidamente durante l'assemblaggio, senza a necessità di un montaggio chì richiede tempu.
L'altru benefiziu hè chì a machinazione hè cusì rapida, soprattuttu cù u laser à fibra, chì hè un modu ecunomicu per alleviare u pesu di i cumpunenti incorporendu numerosi fori è fessure. Seria troppu laboriosu è dunque antiecunomicu di fà manualmente.
A cellula di taglio laser funziona di ghjornu è di notte più luci spente durante i mesi d'estate, per un totale di 18 à 20 ore à ghjornu, cinque ghjorni à settimana. Per u restu di l'annu, funziona un turnu di ghjornu è luci spente da 10 à 12 ore à ghjornu.
Indespension hà decisu di ùn installà micca apparecchiature d'automatizazione perchè processanu una larga varietà di dimensioni di fogli, rendendu u caricamentu automatizatu problematicu. A gamma di dimensioni di i cumpunenti hè ancu larga, da più di 5,8 m in giù. A presenza di l'operatore hè dunque necessaria per gestisce a diversità, dunque un sistema di sollevamentu manuale à ventosa hè utilizatu per a movimentazione di i fogli (FIGURA 2).

FIGURA 2. A manipulazione di i fogli nantu à è fora di a tavola navetta di ByStar Fiber 6520 hè realizata manualmente in Indespension aduprendu un dispositivu di sollevamentu à ventosa.
Questu presenta un prublema per l'impresa, però, se una pruduzzione implica un nidu di solu uni pochi di pezzi simplici è sò tagliati da una lamiera di calibru finu. U ciclu di tagliu hè cusì rapidu in a macchina laser à fibra chì l'operatore ùn hà micca u tempu di finisce di scuzzulà i pezzi di u scheletru precedente prima chì a lamiera lavorata successiva sia pronta, o di caricà u prossimu grezzu nantu à a tavola navetta.
Cusì, l'impresa pensa à include micro-etichette in certi prugrammi di taglio di lamiera in modu chì e parti prufilate fermanu attaccate à u scheletru, permettendu à tutta a lamiera trasfurmata di esse trasferita à una stazione fora di linea, induve un altru membru di u persunale pò aiutà à caccià i cumpunenti.
Di e parti di lamiera tagliate à laser chì entranu in i rimorchi di Indespension, 80% richiedenu piegatura. Di cunsiguenza, quandu a prima macchina laser hè stata installata, hè stata ancu furnita una pressa piegatrice in tandem di u listessu fornitore (FIGURA 3).

Ci sò benefici di produttività da l'approvvigionamentu di a macchina di taglio laser è di e presse piegatrici da u listessu fornitore, postu chì tutti utilizanu u listessu software BySoft 7. Quandu un novu cumpunente hè cuncipitu in u sistema CAD SolidWorks di Indespension è esportatu versu u software di cuntrollu Bystronic, chì ellu stessu cuntene una putente funzionalità CAD/CAM 3D, u mudellu genera un prugramma per u taglio laser è una sequenza per a piegatura di u cumpunente, cumprese a pusizione di u registro posteriore è u pianu di l'utensili, minimizendu cusì i ritardi è i tempi di inattività.
U listessu software, chì hà capacità di simulazione cumplete, hè rispunsevule di annidà u numeru massimu di pezzi da una foglia, creà piani di taglio è furnisce una panoramica di u prucessu di fabricazione, cumpresu l'accessu immediatu à i dati di pruduzzione è di macchina.
«Semu impegnati à esse i primi in u mercatu in termini d'innuvazione, qualità è credenziali ambientali», hà cunclusu Sadler. «L'acquistu di u laser à fibra Bystronic ci aiuta à ghjunghje à questi obiettivi, è ancu à furnisce un aumentu assai necessariu di a capacità di pruduzzione. Marca ancu u nostru impegnu per a fabricazione in u Regnu Unitu, chì hè una parte impurtante di a filosofia di a nostra cumpagnia».









































































































